Artykuł sponsorowany
Wymiana błotnika w aucie może wydawać się skomplikowanym zadaniem. Istnieją jednak pewne sygnały, które wskazują, kiedy nadszedł na to odpowiedni czas. W naszym artykule dowiesz się, jak rozpoznać te sygnały, jak samodzielnie i krok po kroku wymienić błotnik oraz jakie są szacunkowe koszty związane z taką operacją. Zapraszamy do lektury!
Symptomy wskazujące na konieczność wymiany błotnika często bywają niezauważalne na pierwszy rzut oka. Można do nich zaliczyć nie tylko widoczne pęknięcia czy urwane kawałki karoserii, ale również bardziej subtelne oznaki uszkodzeń, takie jak rdza lub odpryski lakieru. Naprawa tylnego błotnika jest szczególnie ważna, gdyż może wpłynąć na bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Poniżej prezentujemy typowe symptomy, które wskazują na konieczność wymiany błotnika:
Regularna kontrola stanu części karoseryjnych pomaga w odpowiednim czasie zauważyć symptomy, które wymagają naprawy błotnika lub jego wymiany.
Wymiana błotnika w aucie może wydawać się skomplikowana, ale ten poradnik, krok po kroku, pomoże Ci dokonać tej zmiany. Na początek, potrzebujesz odpowiednich narzędzi: klucza nasadowego, śrubokręta i nowego błotnika. Po wyłączeniu samochodu, zacznij od poluzowania śrub przy błotniku. Użyj klucza nasadowego do zdjęcia śrub, ale zachowaj ostrożność, aby nie uszkodzić karoserii.
Następnie, delikatnie odepnij stary błotnik i odłóż go na bok. Pamiętaj, że błotnik może być cięższy niż myślisz, więc używaj obu rąk do jego przenoszenia. Potem, zamocuj nowy błotnik na miejscu, zwracając uwagę na to, aby wszystkie śruby były na swoim miejscu. Przykręć wszystkie śruby kluczem nasadowym, dopóki błotnik nie będzie stabilnie zamocowany. Ten prosty poradnik, krok po kroku, pozwoli Ci na skuteczną wymianę błotnika w aucie.
Planując wymianę błotnika, kluczowym aspektem jest uwzględnienie pełnych kosztów procesu. Nie tylko części, ale również opłaty za pracę mogą mieć wpływ na łączne koszty. Najważniejszym komponentem tych kosztów jest oczywiście sam błotnik. Jego ceny mogą znacznie różnić się w zależności od marki i modelu auta, a także od tego, czy wybieramy nową, czy używaną część.
Przeciętna cena za nowy błotnik oscyluje od 200 zł do 800 zł, przy czym w przypadku luksusowych marek może sięgać nawet kilku tysięcy złotych. Co więcej, jeśli decydujemy się na używaną część, to koszt znacznie się obniża, średnio do poziomu 100-300 zł. Drugim elementem, który musimy uwzględnić, są koszty związane z montażem błotnika. W warunkach warsztatowych, koszty te zazwyczaj wynoszą od 100 do 200 zł. Pamiętajmy jednak, że całkowite koszty mogą się różnić w zależności od specyficznego przypadku.